Saturday, August 13, 2011

TASK 1

ape 2 arkitecture....
hmmm..nampak simple je..tapi agak susah jg nak jwb...
org kata lau nak senang...search je kat google...dpat la jawapan dia...
tapi encik firdaus ckp x bleh copy..bace je bleh

hmmmm....kene fikir..huhuhu

ok...jom bace buah fikiran aku nie...

mmmmm....bila aku tengok tulisan dia...."SENIBINA",
aku akn ckp seni untuk membina sesuatu bangunan
mcm mane kreatifnya manusia untuk membina sebuah bangunan untuk keperluan harian
bagi saya,seni bina nie ialah SATU BENTUK SENI UNTUK KEHIDUPAN
seperti mana yang kita tahu daripada dalam bangunanlah bermulalah sebuah kehidupan
tidak kira la bgunan 2 rnh ke,hotel ke,hostel ke...ape2 jelah yang di panggil bangunan.
untuk memastikan seni untuk kehidupan memenuhi kehendak orang yang ada di dalam bangunan itu kita perlu memastikan bahawa segala prinsip dan element daln arkitecture harus di penuhi...
selain itu kita jg hendaklh meastikan alam yang ada di sekeliling kita harmoni dengan design kita...











p/s:hanya lah pendapat saya semata.kalu silap dan salah mohon komen.saya masih dalam proses belajar.....

No comments:

Post a Comment